lördag 3 mars 2012

I know it's over

Den som nedtecknat följande är en komplett idiot. Oförmögen att i stunden se och förstå vad han säger eller skriver. Dum är han egentligen inte. Bara idiotisk.

För att råda bot på detta är nog enda lösningen att stänga bloggen, radera facebook- och g+-konto, kasta telefonen i en sjö samt flytta till en övergiven grotta i en annan världsdel.

För att plåga sin omgivning, sin nära omgivning, på det sätt jag gör håller inte. Och så länge jag har möjlighet verkar beteendet bestå. Trots all självinsikt i världen. Att se sina egna fel och brister är ännu jobbigare när förändringen lik förbannat uteblir.

Mitt namn är Björn. Jag är en relationsknarkare. Och ju närmare du står mig desto större risk att jag drar ner dig i fördärvet. Jag är beroende av vackra och omtänksamma människor, men klarar inte av att hålla det på en lagom nivå.

Förlåt, alla och envar. Ni vet vem ni är. Nu går jag och ställer mig i ett hörn och skäms. Ursäkten "det är bara för att du är så viktig för mig" eller "jag tycker bara om dig väldigt mycket" fungerar inte längre.

Jag är en idiot - och för det finns ingen ursäkt. Ingen alls.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar