fredag 2 mars 2012

When I'm 64

När jag blir vuxen ska jag...

Bo i ett kråkslott i bergen, tillsammans med världens vackraste och klokaste kvinna. I vår otvungna symbios ska vi leva på goda samtal, kreativa utspel och naiv lycka.

ELLER...

Så ska jag bli Dr Evil, bygga ett domedagsvapen och utplåna mänskligheten. Sen ska jag kolonisera Mars. Och skrocka förnöjt för mig själv varje kväll. Muahaha, ska ljuda över solsystemet.

ELLER...

Så är jag fast i jobb och vardagsliv. Sliter sakta ut kropp och psyke, ser drömmar förbli ouppfyllda. Vid 64 års ålder ger hjärtat upp (av leda), och jag stupar i en trappa på Norra Fäladen. Min sista tanke är den om kråkslottet och den vackraste kvinnan. När hjärtat ger upp, svämmar tårarna över i mina ögon - jag dör gråtandes.

När jag är 64.
Published with Blogger-droid v1.7.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar